Zacier
Szkoły nie lubiłem, odkąd zacząłem do niej uczęszczać. I choć wielokrotnie podnosiłem sobie edukacyjną poprzeczkę i ostatecznie zdobyłem nawet tytuł magistra, to moje podejście do szkoły się nie zmieniło. Śmiało mogę powiedzieć, że wiele z tego, co wiem i umiem, nauczyłem się sam. Zajmuję się fotografią, plakatem, filmem, rysunkiem, tekstem... Z natury jestem praktyczny, więc jeśli nie ma we mnie konieczności zdobywania wiedzy/umiejętności, to nie czuję takiej potrzeby. Aczkolwiek z biegiem lat potrzeby mam coraz większe…
Ferment
Przeplatanie wymienionych wyżej dziedzin daje rezultat niejednoznaczny i równie niestabilny. Inspiracja płynie z zewnątrz. Wynik jest komentarzem, a nie próbą walki. Wypowiedź ma charakter luźnej myśli, skojarzenia, czasem/często błądzenia, dlatego nie należy w to wszystko za nadto wierzyć albo temu ufać.
Rozlew
Ale jest też konkret. Z uwielbieniem zajmuję się pracą w drewnie. Na obecnym etapie głównie pragmatycznie: skrzynie, stoliki, regały itd. Z największą ochotą kontaktuję się także z naturą w różnych formach, na co dzień biegiem.
Jeśli ktoś chciałby współpracować, to zapraszam!
Drezyna A, czyli welcome to the jungle...
Łukasz Brzozowski - jestem znikąd!
Rafał Makarewicz - jeździec bez głowy!
Krzysztof Kuśnierz - wodnik i łazęga!
Źródło
Podstawą mojego stylu pracy jest kilkuletni pobyt w Stanach Zjednoczonych, który zaszczepił we mnie zainteresowanie rolą języka w kulturze i życiu człowieka.
Doświadczenia transkulturowe oraz ścieżka edukacyjna, którą wyznaczyły, od ponad 20 lat kształtują moją praktykę zawodową i pogłębiają kompetencje komunikacyjne.
Stopniowo nauczyłem się postrzegać język nie tylko jako naczelne narzędzie komunikacji, ale także jako fundament relacji ze światem i ludźmi, co bezpośrednio odzwierciedlają prowadzone przeze mnie spotkania.
Ujście
Swoje pragnienie by rozbudzić w drugim człowieku życie uśpione w języku i kulturze gaszę bezskutecznie ucząc i nauczając w szkołach językowych, społecznych, niezależnych, powszechnych i wyższych.
Odtrutki na wszelakie przypadłości szukam przede wszystkim w przyrodzie, między ludźmi oraz w tłumaczeniach ustnych i pisemnych, redakcji tekstów użytkowych i w doskonaleniu komunikacji międzyludzkiej.
Praktyka
- tłumaczenia ustne: j. angielski i j. polski
- tłumaczenie i redagowanie tekstów użytkowych w j. polskim i angielskim
- indywidualne zajęcia doskonalące komunikację w j. angielskim, hiszpańskim i polskim jako obcym
Chętnie nawiążę współpracę i przybliżę swoją ofertę osobom zainteresowanym świadczonymi przeze mnie usługami.
Diagnoza
W szkołę bawię się od dziecka. Od trzynastu lat za pieniądze. W tym czasie uczyłem w wielu różnych szkołach. Obecnie pracuję w VII liceum w Poznaniu
Niestety wszystkie te placówki łączy jedna poważna, choć ukryta, wada. Były i są tworzone przez dorosłych i dla... dorosłych. Ku chwale Systemu!
A system edukacji, jaki jest, każdy widzi. Szkoła powszechna to przede wszystkim: "przysięgi, plany, podpisy, druki", a właściwie: efekty, rankingi, kontrola i ewaluacja. W takich okolicznościach coraz trudniej budować w klasie atmosferę pracy twórczej, której filarami są wzajemne zaufanie i radość z procesu uczenia się.
Terapia
Byłbym hipokrytą, gdybym napisał, że nie współtworzę tego nieszczęsnego systemu. Z drugiej jednak strony od zawsze prowadzę przeciwko niemu swoją prywatną krucjatę. W mojej pracy interesuje mnie przede wszystkim: odkrywanie wraz z uczniami fascynującego świata nauki, wyjaśnianie skomplikowanych zagadnień biologicznych językiem zrozumiałym dla każdego odbiorcy oraz zachęcanie uczniów do aktywnego i twórczego uczenia się. Do moich podstawowych obowiązków należy także zdejmowanie presji, którą system z uporem maniaka nakłada na wszystkich uczestników zabawy w szkołę. A na ocenianie, którym system się karmi, po prostu szkoda mi czasu.
A zatem, jeśli jesteś częścią polskiej szkoły, masz 2 wyjścia: "ratuj się, kto może" albo "chodź z nami i nie zwracaj uwagi na szalone wyścigi..."
Współpraca
Osobom zainteresowanym współpracą z przyjemnością oferuję:
- spotkania grupowe (wykłady, szkolenia, warsztaty biologiczne);
- indywidualne zajęcia z biologii (na poziomie szkoły podstawowej oraz średniej).
Copyright © 2023 - All Rights Reserved - Biotok